Działka Mieszkaniowo-Usługowa

Fizol

18 maja 2014, 23:19

Witam serdecznie,

Mam mozliwosc zakupu dzialki oznaczonej w MPZP jako działka 5MN-U(teren zabudowy mieszkaniowo usługowej).

Jestem zupelnie zielony w tym temacie natomiast chcialbym postawic na tej dzialce zwyczajny domek jednorodzinny i tutaj rodzi sie pytanie.

Czy na tego typu dzialce jestem zmuszony do prowadzenia uslug? Czy tez moge budowac tam zwyczajny domek i nikt nie moze mnie zmusic do prowadzenia zadnej dzialanosci?

Jesli jest koniecznosc prowadzenia dzialanosci na tego typu dzialkach czy mozna to jakos obejsc, np. fikcyjne prowadzenie dzialanosci (placanie ZUS) badz prowadzenie tak znawego byleczego tylko po to zeby urzednicy sie nie czepiali?

Serdecznie pozdrawiam i licze na jakies konstruktywne podpowiedzi i opinie :)

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
MG Projekt
Kontakt:

19 maja 2014, 13:57

Witamy,
Najczęściej działka MN oznacza, że można budować domy mieszkalne i nie ma konieczności robienia usług. Oznaczenie U w połączeniu z MN oznacza, że na takiej działce mogą istnieć usługi lecz nie muszą. Gdyby teren był oznaczony jako U wtedy nie można budować na takiej działce domu.
MGProjekt Pracownia Architektoniczna | http://www.mgprojekt.com.pl | 022 676 66 83
Fizol

20 maja 2014, 00:09

Dziekuje za szybka odpowiedz, rodzi sie moje kolejne pytanie. Gdzie zeby nie miec watpliwosci i pozniejszych rozczarowan najlepiej sie udac zeby potwierdzic ta informacje? Do jakiegos architekta ktory zinterpretuje zapis MPZP? czy moze sa inne miejsca? Pani z urzedu wymijajaco odsyla mnie wlasnie do jakiegos architekta. Czy przypadkiem nie ona powinna mi takiej informacji udzielic na moja prosbe?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
MG Projekt
Kontakt:

21 maja 2014, 11:15

Musi Pan udać się do urzędu gminy lub urzędu miasta, wydział architektury i pobrać wypis i wyrys z planu miejscowego na Pańską działkę. Tam dokładnie jest napisane co może zostać wybudowane na danej działce.